Fogászati gyökérkezelés alkalmazására akkor van szükség, amikor a csatorna, mely a fog gyökerében fut, valamilyen okból begyullad. Mi a gyökérkezelés menete?

Gyökérkezelés menete

Gyökérkezelés alkalmazására akkor van szükség, amikor a csatorna, mely a fog gyökerében fut, valamilyen okból begyullad. A gyökérkezeléssel nagyon sok sérült fogat meg lehet menteni a kihúzástól. Alábbiakban a gyökérkezelés menetével kapcsolatban olvashat bővebb tájékoztatást.

Gyökérkezelés menete – Mi az a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés menetének bemutatása előtt fontosnak tartjuk, hogy tisztázzuk, mi is az a gyökérkezelés. Azt vettük észre, hogy a legtöbb páciens csak fél ettől a kezeléstől, hiszen tudja, hogy ha erre van szükség az nem jelent valami jót, vagyis nagy a baj, de azt nem tudják, hogy pontosan miről is szól a kezelés, miért van szükség rá. A gyökérkezelés az endodonciai kezelés egyik fajtája. Hogy megértsük a gyökérkezelés menetét tudnunk kell, hogy hogyan néz ki a fogunk. A fog belsejében, a fehér zománc és a dentin nevű kemény réteg alatt található egy lágy szövet, amelyet pulpának neveznek. A pulpa ereket, idegeket és kötőszövetet tartalmaz, és a fejlődés során létrehozza a fogat körülvevő kemény szöveteket. A pép a fog koronájától a gyökér hegyéig terjed, ahol a gyökeret körülvevő szövetekhez kapcsolódik. A gyökérkezelés egy fogászati kezelés a fogpulpában, a fogak legbelső rétegében lévő fertőzések kezelésére.

Gyökérkezelés menete – Miért van szükség gyökérkezelésre?

A gyökérkezelés menete egy hosszabb folyamat, de vannak esetek, amikor szükség van erre a gyógymódra. Gyökérkezelésre lehet szükség, ha a szájban lévő baktériumok behatolnak a fogban lévő pulpába, és gyulladást (pulpitist) okoznak. A fogpulpát baktériumok támadhatják meg, ha lyukas a fog, vagy valamilyen okból sérülés, repedés kelezótkezik rajta.

Gyökérkezelés menete – Milyen lépései vannak a kezelésnek?

A gyökérkezelés menete minden esetben egy alapos fogászati diagnosztikával indul, melynek során a fogorvos megvizsgálja a fogakat, és egyénre szabott kezelési tervet készít. A kezelési tervből Ön is látni fogja, hogy mi pontosan a gyökérkezelés menete. A gyökérkezelés menete során eltávolítjuk a gyulladt vagy fertőzött pulpot, illetve gondosan megtisztítjuk, és megformázzuk a gyökércsatorna belsejét, kitöltjük a teret, és lezárjuk a fogat.

Mennyi ideig tart a gyökérkezelés menete?

A gyökérkezelés menete korona felhelyezésével, vagy más fogpótlással ér véget. Fontos tudni, hogy a fogkoronák általában megrendelésre készülnek, ez 2-3 hétbe is telhet, ami megnöveli a gyökérkezelés menetének időtartamát. A sikeres gyökérkezelés után a fog továbbra is úgy működik, mint bármely más fog.

Mennyire fájdalmas a gyökérkezelés menete?

A gyökérkezelés mente általában teljes egészében helyi érzéstelenítés mellett, fájdalommentesen zajlik. Azonban miután kimegy az érzéstelenítő hatása, előfordul, hogy érez némi fájdalmat, esetleg érzékenységet. Ez teljesen normális, nem kell megijednie, csak akkor, ha a fájdalom nem múlik el napokon belül.  A gyökérkezelés után jelentkező fájdalmakat vény nélkül kapható fájdalomcsillapítókkal egyszerűen lehet kezelni. Mivel kezelés után érzékenyebbek a fogak, érdemes kerülni a rágós, kemény ételeket.

A gyökérkezelés menetével kapcsolatban fogászatunkon kaphat bővebb tájékoztatást! Jelentkezzen be konzultációra!

ELÉRHETŐSÉGEINK