Fájdalommentes foghúzás a Lévai Dental Fogászati Magánrendelőjében ➤ Budaörsön és Törökbálinton ➤ Akár meg is mentjük fogát a kihúzástól! ➤ Kérjen időpontot!

Fájdalommentes foghúzás

Időnként egy fog annyira súlyosan sérült vagy törött, hogy az egyetlen választás, ha eltávolítjuk. Ezt fogkivonásnak nevezik, azonban sok esetben arra törekszünk, hogy ezt elkerüljük.

Amennyiben helyesen gondoskodik szájhigiéniájáról és rendszeresen látogatja fogorvosát, a foghúzást hosszú ideig elkerülheti. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a fogorvos úgy dönt a fogtól meg kell válni, és helyette fogpótlást kell alkalmazni.

Mikor lehet szükség a foghúzásra?

Fájdalommentes foghúzást abban az esetben alkalmazunk, amikor úgy látjuk, hogy az adott fogat nem lehet megmenteni. Ez olyan esetekben lehetséges, amikor a fog nagyrésze letört, és koronával nem lehetséges pótolni. A fog kettétörése esetén is egyszerűbb megoldás a fog eltávolítása, hiszen sok esetben nincs mód megmentésére. Emellett fájdalommentes foghúzást bölcsességfogak és rendkívül elhalt vagy menthetetlen fogak eltávolítására alkalmazunk. A fájdalommentes foghúzás emellett fertőzések és ínybetegségek elterjedésének megelőzésére egyaránt szükséges lehet vagy fogszabályzás előtt.

Hogyan próbáljuk elkerülni a foghúzást?

A fájdalommentes foghúzás általában az utolsó stádium, amit alkalmazunk. Ezelőtt rengeteg olyan fogászati kezelésre van lehetőség, amellyel az adott fog megmenthető. Ilyen eljárás a gyökérkezelés, amit gyulladásban lévő fognál végzünk el; a korona és a híd alkalmazása, amelyet fogpótlásra alkalmazunk vagy akár egy dentálhigiéniai kezelés is sokat tud segíteni.

Fájdalommentes foghúzás? Igen!

Bármilyen oka is legyen a fog eltávolításának, a foghúzás félelmetes lehet. Nálunk azonban nem kell félnie! Fogászati Magánrendelőnkben minden esetben fájdalommentes foghúzást végzünk el, így biztos lehet abban, hogy a lehető legjobb kezekben van. Először helyi érzéstelenítőt fecskendezünk be az érintett terület elzsibbasztására, majd ezután távolítjuk el az érintett fogat(kat). A fájdalommentes foghúzás után az eltávolított fog helyén lévő sebet lekezeljük, a vérzést csillapítjuk.

Foghúzás után

A fog eltávolítása után minimum 2-3 óráig ne fogyasszon semmilyen ételt vagy italt. A következő néhány napban érdemes kerülni a tejtermékeket és a magvak fogyasztását egyaránt. Kerülje a nehéz fizikai terhelést és a hajlongást, hiszen a seb vérzékeny lehet a túlzott erőltetéstől. Fontos azonban, hogy a sebet tartsa tisztán, így fogmosáskor se hagyja ki! Arra viszont figyeljen, hogy óvatos mozdulatokkal tisztítsa a seb környékét, elkerülve a seb megsértését.

Ha fáj a foga, vagy úgy érzi fogát nem lehet már megmenteni, kérjen időpontot rendelőnkbe fájdalommentes foghúzásra!