Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
- fogászati szolgáltatás ellátására -
A Lévai Dental Kft, a továbbiakban mint Szolgáltató, mint fogászati szolgáltatás nyújtója, a Ptk. 6:77.§ alapján az alábbi Általános Szerződési Feltételeket alkotja az általa nyújtott fogászati szolgáltatásra vonatkozóan. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) folyamatosan elérhetők a rendelő várótermében, valamint a következő weboldalon: https://www.levaidental.hu/
- Szolgáltató és Megrendelő
-
- Szolgáltató adatai
Neve: Lévai Dental Kft.
Székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2045 Törökbálint, Munkácsy Mihály utca 70.
A szolgáltató elérhetősége, a páciensekkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@levaidental.hu
Adószáma: 26491062-1-13
Telefonszáma: +36 20 244 18 55
A szerződés nyelve: magyar
-
- Szolgáltató fogászati egészségügyi szolgáltatást (2/2004 (XI.17.) EüM rendelet szerinti szakmakód: 1300) nyújt betegei, ügyfelei részére. Szolgáltató nyilatkozik, hogy az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed. A Szolgáltató a Megrendelő részére a páciens egyedi igényeinek megfelelő egészségügyi szolgáltatást nyújt.
- A Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok, szakasszisztensek és alvállalkozók igénybevételével teljesíti az általa vállalt szolgáltatás(oka)t, biztosítja az ehhez szükséges anyagokat és asszisztenciát a kezelést nyújtó fogorvos és a Megrendelő által előre egyeztetett időpontban.
- A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez a Szolgáltató alvállalkozó(ka)t is igénybe vehet, aki(k)nek a tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el. Ennek tükrében a kezelés ellenértékéről kiállított számla közvetített szolgáltatást (is) tartalmazhat.
- A Megrendelő az adatbekérő anamnézis lapon, a kezelési tervben, az egyedi szolgáltatási szerződésben vagy egyéb szolgáltatás megrendelésére vonatkozó nyilatkozatban megnevezett páciens. Megrendelő fogászati szolgáltatást vesz igénybe Szolgáltatótól. A Megrendelő az adatbekérő anamnézis lap, a kezelési terv, az egyedi szolgáltatási szerződés, illetve az egyéb szolgáltatás megrendelésére vonatkozó nyilatkozat aláírásával elismeri, hogy az ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
- Kiskorú vagy cselekvőképességében korlátozott személy kezelése esetén a törvényes képviselő aláírása és hozzájárulása szükséges a szolgáltatási szerződés létrejöttéhez.
- Megrendelő a szolgáltatás igénybe vétele előtt Regisztrációs lapot tölt ki, melyen megadja kötelező és opcionális adatait. Az adatok kezelésére vonatkozó szabályokat Szolgáltató Adatvédelmi Tájékoztatója tartalmazza. A kötelező adatok megadása – a sürgősségi szolgáltatás kivételével – a szolgáltatás feltétele.
- Szolgáltató jogosult Megrendelő személyazonosságának ellenőrzésére fényképes személyazonosító igazolvány megtekintésével. Szolgáltató az igazolványról másolatot nem készít.
- Megrendelő a Regisztrációs lapon nyilatkozik a tájékoztatók megismeréséről.
- Alapvető rendelkezések
-
- Jelen ÁSZF, az annak elválaszthatatlan részét – mellékletként – képező Általános tájékoztató, Házirend, Általános betegjogi tájékoztató, Adatvédelmi és biztonsági szabályzat, Kamerarendszer működtetésére vonatkozó szabályzat és tájékoztató, az adatbekérő anamnézis lap, a kezelési terv, a Megrendelő nyilatkozatai, a Szolgáltató tevékenységéhez szükséges valamennyi okirat, amelyet a Megrendelő aláírásával ellát, vagy amelyet a Megrendelő a Szolgáltató részére átad a kezelések előtt, együttesen alkotják a Megrendelő és a Szolgáltató közötti szolgáltatási szerződést (a továbbiakban: Szerződés).
- A Szerződés azon a napon jön létre, amelyen a Megrendelő az adatbekérő anamnézis lapot aláírja, vagy az egyedi árajánlatban foglalt feltételekkel a kezelést megkezdi.
- Amennyiben a kezelési terv vagy a Szerződés mást nem tartalmaz, a Szerződést a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére jelen ÁSZF feltételei szerint kerül sor az aktualizált kezelési tervben vagy a Szerződésben rögzített feltételek szerint.
- Az ÁSZF, a Regisztrációs lap, a Kezelési terv, a Megrendelő egyéb nyilatkozatai, a Szolgáltató tevékenységéhez szükséges valamennyi okirat, amelyet a Megrendelő aláírásával ellát, vagy amelyet a Megrendelő a Szolgáltató részére személyesen átad a kezelések előtt, együttesen tartalmazzák a Megrendelő és a Szolgáltató közötti szolgáltatási szerződést.
- Eltérő írásos megállapodás hiányában jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató által tett ajánlatokra, az általa teljesített fogászati, szájsebészeti és fogtechnikai szolgáltatásokra, valamint minden, a Szolgáltató által kötött szerződésre.
- Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a térítéses és a társadalombiztosítás által finanszírozott ellátásokra is azzal, hogy a társadalombiztosítási ellátások esetén jelen ÁSZF csak annyiban alkalmazható, amennyiben a szolgáltatásra vonatkozó jogszabályokkal nem ellentétes.
- Jelen ÁSZF 2024.04.01. napjától hatályos, és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 15 (tizenöt) nappal a weboldalon közzéteszi. Jelen ÁSZF kizárólag írásban módosítható, egyéb formában történő módosítása érvénytelen.
- Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény, valamint az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. Emellett a módszertani útmutatóban közzétett szabályok, szakmai irányelvek alkalmazandók, módszertani útmutatók hiányában pedig a széles körben elfogadott – szakirodalomban is közzétett – szakmai követelmények az irányadók.
- A szolgáltatás ellenértéke
-
- A Szolgáltató a szolgáltatások díjairól a Megrendelőket a rendelőjében nyomtatott és a weboldalon digitális formában tájékoztatja. A Szolgáltató a közvetített szolgáltatásokért nem felel, az a mindenkori alvállalkozó díjszabásának függvénye, melyről a Szolgáltató a Megrendelőt legkésőbb a kezelés megkezdésekor szóban vagy írásban tájékoztatja.
- A Szolgáltató jogosult az adott páciensre irányadó árlista keretei között, a külföldről érkező Megrendelők rövid tartózkodására tekintettel szükséges különösen gyors és komplex kezelés, az esetlegesen részben külföldön végzett állapotfelmérés, az idegen nyelvű dokumentáció (számlák, egészségügyi iratok) kiállítása, az utazással és időpont foglalással kapcsolatos ügyintézés, az idegen nyelven nyújtott szolgáltatások, a telefonos konzultációk, a külföldi biztosítókkal történő kapcsolattartás, az egyedi visszatérítési igények lebonyolítása, a jótállási igények külföldön történő érvényesítésének koordinálása, a folyamatos idegen nyelvű kapcsolattartás és a kiemelkedően hatékony kezelési környezet kialakítása miatt díjszabását minden esetben egyedileg, a Megrendelő helyzetéhez és igényeihez igazítani.
- A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a kezelési tervben vagy a Szerződésben rögzített díjtételek módosításra kerüljenek a kezelés során előálló szakmai okok miatt.
- A kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált anyagok, a közvetített szolgáltatások költségei az ajánlatban, a kezelési tervben, a Szerződésben, illetve a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre.
- A kezelési terv vagy a Szerződés aláírásával a Megrendelő az abban rögzített árajánlatot kifejezetten elfogadja, és vállalja a díj megfizetését. Amennyiben kezelési terv vagy Szerződés nem készül, illetve az konkrét árajánlatot nem tartalmaz, vagy azt a Megrendelő nem írja alá, de a kezelés megtörténik, úgy a Szolgáltató – a kezelés igénybevételekor hatályos, a rendelőben és a weboldalon közzétett és az adott páciensre irányadó – díjszabása alkalmazandó.
- A kezelések díja a kezelésekkor esedékes, amennyiben a szolgáltatáshoz fogtechnikai anyag nem kerül felhasználásra, amennyiben viszont igen, úgy a díj 50 %-a előre fizetendő, a fennmaradó 50 %-a pedig az adott anyag beépítésekor. A felek közös megegyezéssel, a kezelések megkezdését megelőzően eltérő fizetési ütemezésben is megállapodhatnak. Késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a Ptk. szerinti késedelmi kamat összege.
- Amennyiben a Megrendelő valamely biztosító vagy egészségpénztár finanszírozásával kívánja rendezni a kezelés díját, úgy azt köteles a kezelés megkezdése előtt jelezni a Szolgáltató felé. A Szolgáltató csak a vele szerződéses jogviszonyban álló biztosítóktól és egészségpénztáraktól fogad el térítést.
- A Megrendelő a kezelés befejezésekor megtekinti a Szolgáltató teljesítését, aki ez alapján állítja ki a számláját a nyújtott szolgáltatásról, a felhasznált anyagok költségeiről, valamint az igénybe vett közvetített szolgáltatások ellenértékéről. A számla aláírásával a Megrendelő a Szolgáltató szerződésszerű teljesítését és a számla átvételét is igazolja. A Szolgáltató által kiállított számla tartalmazza a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét.
- Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt, és Megrendelő a Szerződés megkötésével kifejezetten elfogadja, hogy Szolgáltató az EUR/HUF átváltási árfolyamot az aktuális napi MNB árfolyamtól eltérően 395 HUF/EUR összegben rögzíti, azaz amennyiben a Szolgáltató árajánlatában, valamint általános- és konkrét díjtételeiben, valamint az általa kiállított számlán „EUR” devizanem szerepel, úgy annak az átváltási árfolyama 395 HUF/EUR.
- Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy amennyiben a szolgáltatások díját, vagy egyéb, a Szerződés alapján fennálló fizetési kötelezettségét határidőben, annak esedékességekor nem egyenlíti ki, úgy Szolgáltató jogosult a követelését a 2009. évi L. törvényben meghatározott fizetési meghagyásos eljárás keretében érvényesíteni vele szemben.
- Egyéb jogok és kötelezettségek
-
- A Megrendelő köteles a vizsgálatokon, a kezeléseken az előzetesen egyeztetett időpontban, arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni. A Szolgáltatónak joga van a kezelést megtagadni a Megrendelő elégtelen együttműködése, megváltozott egészségügyi vagy mentális állapota esetén, valamint, ha fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem tesz eleget. Ezekben az esetekben a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet. A Megrendelő köteles továbbá a Szolgáltató által nyújtott és elvégzett szolgáltatást követően a gyógykezelésével kapcsolatban kapott instrukciókat maradéktalanul betartani, és köteles az előírt kontrollvizsgálaton megjelenni.
- A Megrendelő a kezelést legkésőbb a kezelés időpontját megelőző 24 órával e-mailben vagy telefonon mondhatja le térítésmentesen. Amennyiben a Megrendelő a lemondását késve jelzi, vagy ilyen nyilatkozatot egyáltalán nem tesz, és a kezelésen az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, a kezelés várható időtartamának megfelelő idősávhoz igazodó (30 perces idősáv esetén 15.000,-Ft, 1 órás idősáv esetén 30.000,-Ft) meghiúsulási kötbért köteles fizetni. Amennyiben a Megrendelő több mint 30 perc késéssel érkezik, úgy köteles a mindenkori konzultációs alapdíj 1 órányi összegének megfizetésére a Szolgáltató részére. Ameddig a késedelmi díj nem kerül kiegyenlítésre addig nem áll módunkban újabb időpontot biztosítani.
- A beteg jogai
-
- Az 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről (Eütv.) tartalmazza a legfontosabb betegjogokat, melyeket az egészségügyi szolgáltatások és intézkedések során biztosítani kell.
- Az egészségügyi ellátáshoz való jog
- Sürgős szükség esetén az életmentő, illetve súlyos vagy maradandó egészségkárosodás megelőzéséhez való jog alapvető emberi jog, annak igénybevétele semmilyen módon nem korlátozható. Ugyancsak alapvető joga van a betegnek a szenvedés csökkentéséhez.
- A beteg jogosult az állapota által szakmailag indokolt szintű egészségügyi szolgáltató és amennyiben jogszabály kivételt nem tesz a választott orvos egyetértésével az ellátását végző orvos szabad megválasztásához, ha az ellátás szakmai jellege, az ellátás sürgőssége, illetőleg az igénybevételének alapjául szolgáló jogviszony ezt nem zárja ki.
- Az emberi méltósághoz való jog
- Az egészségügyi ellátás során a beteg jogosult arra, hogy vele tisztelettel és megbecsüléssel bánjanak, személyhez fűződő jogait tiszteletben tartsák. Az egészségügyi ellátás során a betegen kizárólag a vizsgálatához és a gyógykezeléséhez szükséges beavatkozások végezhetők el.
- A kapcsolattartás joga
- A beteg azon joga, hogy kifejezett rendelkezésével megtilthassa, hogy róla bárkinek felvilágosítást adjanak, illetőleg nyilvános módon feltüntessék, hol került elhelyezésre.
A beteget megilleti a jog, hogy ellátása során a hozzátartozó végig mellette tartózkodhasson- súlyos beteg, illetve gyermek esetében.
- A beteg azon joga, hogy kifejezett rendelkezésével megtilthassa, hogy róla bárkinek felvilágosítást adjanak, illetőleg nyilvános módon feltüntessék, hol került elhelyezésre.
- A gyógyintézet elhagyásának joga
- A betegnek joga van a gyógyintézetet elhagyni, amennyiben azzal mások testi épségét, egészségét nem veszélyezteti. E jog csak törvényben meghatározott esetekben korlátozható.
- A beteg távozási szándékát a kezelőorvosnak bejelenti, aki ezt a tényt a beteg egészségügyi dokumentációjában feltünteti.
- Amennyiben a beteg a gyógyintézetet bejelentés nélkül hagyja el, a kezelőorvos ezt a beteg egészségügyi dokumentációjában feltünteti, továbbá cselekvőképtelen beteg esetén – ide nem értve a cselekvőképtelen állapotban lévő beteget – a gyógyintézet elhagyásának tényéről értesíti a törvényes képviselőt.
- A beteg gyógyintézetből történő elbocsátásáról a beteget, illetőleg hozzátartozóját előzetesen tájékoztatni kell, lehetőség szerint legalább 24 órával a tervezett elbocsátást megelőzően.
- A tájékoztatáshoz való jog, az önrendelkezéshez való jog
- A törvény a betegek alapvető jogává teszi, hogy egészségi állapotukról általános jelleggel folyamatosan tájékoztatást kapjanak. Ezen túlmenően a beteget az egyes beavatkozások megkezdése előtt az egészségi állapotával kapcsolatos minden lényeges körülményről tájékoztatni kell, mert a megfelelő tájékozottság képezi alapját a beteg egészségi állapotával kapcsolatos döntéseinek.
- Az ellátás visszautasításának joga
- A törvény a cselekvőképes beteg számára biztosítja az ellátás visszautasításának jogát. Abban az esetben, amennyiben a beteg egészségi állapotában az ellátás elmaradása esetén súlyos vagy maradandó károsodás következne be, a beteg az ellátást csak meghatározott alaki kötöttségekkel megtett nyilatkozatban utasíthatja vissza. A törvény a gyógyíthatatlan betegségben szenvedő cselekvőképes beteg számára – meghatározott kivételekkel – biztosítja azt a jogot, hogy életmentő vagy életfenntartó beavatkozást visszautasítson. Ebben az esetben a törvény meghatározza azokat az eljárási garanciákat, amelyek biztosítják azt, hogy a beteg önrendelkezési jogát döntése következményeinek teljes ismeretében gyakorolja.
- Az egészségügyi dokumentáció megismerésének joga
- A tájékoztatáshoz való jogosultsággal összefüggésben a törvény kiemelten nevesíti az egészségügyi dokumentáció megismerésének jogát. A beteg jogosult továbbá az általa hiányosnak vagy pontatlannak vélt dokumentáció kiegészítésének vagy kijavításának a kezdeményezésére. Az egészségügyi ellátásban résztvevő személyek a beteg ellátása során tudomásukra jutott egészségügyi és egyéb személyes adatait bizalmasan kötelesek kezelni, és csak az arra jogszabály, hatósági határozat vagy a beteg nyilatkozata által feljogosított személyekkel jogosultak közölni.
- A tájékoztatáshoz való jogosultsággal összefüggésben a törvény kiemelten nevesíti az egészségügyi dokumentáció megismerésének jogát. A beteg jogosult továbbá az általa hiányosnak vagy pontatlannak vélt dokumentáció kiegészítésének vagy kijavításának a kezdeményezésére. Az egészségügyi ellátásban résztvevő személyek a beteg ellátása során tudomásukra jutott egészségügyi és egyéb személyes adatait bizalmasan kötelesek kezelni, és csak az arra jogszabály, hatósági határozat vagy a beteg nyilatkozata által feljogosított személyekkel jogosultak közölni.
- Az orvosi titoktartáshoz való jog
- A beteg jogosult arra, hogy az egészségügyi ellátásában részt vevő személyek az ellátása során tudomásukra jutott információkat, különösképpen a beteg egészségügyi és személyes adatait csak az arra jogosulttal közöljék, és azokat a vonatkozó jogszabályok szerint kezeljék.
- A betegnek joga van arról nyilatkozni, hogy betegségéről, annak várható kimeneteléről kiknek adható felvilágosítás, illetve kiket zár ki egészségügyi adatainak részleges vagy teljes megismeréséből.
- A beteg hozzájárulása nélkül is közölni kell, illetve lehet a beteg egészségügyi adatait:
- ha törvény elrendeli
- ha mások életének, testi épségének és egészségének védelme szükségessé teszi
- a beteg további ápolását, gondozását végző személlyel azokat az adatokat, amelyek ismeretének hiánya a beteg egészségi állapotának károsodásához vezethet.
- A betegnek joga van ahhoz, hogy vizsgálata és gyógykezelése során csak azok a személyek legyenek jelen, akiknek részvétele az ellátásban szükséges, illetve azok, akiknek jelenlétéhez a beteg hozzájárult.
- A betegnek joga van ahhoz, hogy vizsgálatára és kezelésére olyan körülmények között kerüljön sor, hogy azt beleegyezése nélkül mások ne láthassák, illetve ne hallhassák, kivéve, ha a sürgős szükség és a veszélyeztető állapot esetén ez elkerülhetetlen.
- A betegnek joga van megnevezni azt a személyt, akit fekvőbeteg-gyógyintézetbe történő elhelyezéséről, egészségi állapotának alakulásáról értesíthetnek, illetve joga van bármely személyt ebből kizárni. A beteg által megnevezett személyt a fekvőbeteg-gyógyintézet köteles értesíteni a beteg elhelyezéséről és annak megváltoztatásáról, valamint egészségi állapotának jelentős mértékű változásáról.
- Amennyiben a beteg beleegyezési jogát gyakorolva az egészségügyi ellátás igénybevétele mellett döntött, köteles az egészségügyi ellátást a vonatkozó jogszabályok és az intézményi rend keretei között igénybe venni. A beteget ellátása során az ellátását végző egészségügyi dolgozóval való együttműködési kötelezettség is terheli. Ennek értelmében a törvény meghatározza azokat a kötelezettségeket, amelyeket a betegnek az együttműködés keretében teljesítenie kell.
- A beteg panaszainak kivizsgálása
- A beteg jogosult az egészségügyi ellátással kapcsolatban az egészségügyi szolgáltatónál, illetve fenntartójánál szóban, írásban panaszt tenni.
- Az egészségügyi szolgáltató, illetve a fenntartó köteles a panaszt kivizsgálni, és ennek eredményéről a beteget a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban tájékoztatni. A panaszjog gyakorlása nem érinti a betegnek azon jogát, hogy a külön jogszabályokban meghatározottak szerint – a panasz kivizsgálása érdekében – a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon.
- A betegjogi képviselőnek igen fontos szerepe van a különböző problémák egészségügyi intézményen belüli megoldásában, illetve a peres ügyek megelőzésében.
Segíti a beteget az egészségügyi dokumentációhoz való hozzájutásban, közreműködik a beteg panaszának megfogalmazásában és kezdeményezheti annak kivizsgálását, írásbeli meghatalmazása esetén ő tesz panaszt, illetve rendszeresen tájékoztatja az egészségügyi dolgozókat a betegjogokról és azok érvényesüléséről az adott intézményben.
- A beteg kötelezettségei
-
- A beteg az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani az erre vonatkozó jogszabályokat és az egészségügyi szolgáltató működési rendjét.
- A beteg – amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi – köteles az ellátásában közreműködő egészségügyi dolgozókkal képességei és ismeretei szerint az alábbiak szerint együttműködni:
-
-
- tájékoztatni őket mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,
- tájékoztatni őket – saját betegségével összefüggésben – mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról,
- az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendeletében foglalt fertőző betegségek esetén megnevezni azon személyeket, akiktől a fertőző betegséget megkaphatta, illetve akiket megfertőzhetett,
- tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,
- a gyógykezelésével kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
- a gyógyintézet házirendjét betartani,
- a jogszabály által előírt térítési díjat megfizetni,
- jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
-
-
- A beteg köteles a jogszabály által előírt vagy a jogszabály alapján a szolgáltató által megállapított térítési díjat megfizetni.
- A beteg és hozzátartozói jogaik gyakorlása során kötelesek tiszteletben tartani más betegek jogait.
- A beteg és hozzátartozói jogainak gyakorlása nem sértheti az egészségügyi dolgozóknak törvényben foglalt jogait.
- A betegjogok gyakorlásának módját – e törvény keretei között, ideértve a leletkiadás rendjét is – a szolgáltató működési rendje (gyógyintézet házirendje) szabályozza.
- Adatvédelem, titoktartás
-
- Megrendelő nyilatkozik, hogy Szolgáltató Adatvédelmi Tájékoztatóját megismerte.
- Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait – a Megrendelőt nem azonosítható módon – a Szolgáltató tudományos, kutatási célokra felhasználja.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához szükségesek, és akként nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek, továbbá tudomásul veszi, hogy a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni köteles.
- Megrendelő köteles valós és pontos adatokat szolgáltatni a Szolgáltató részére. A jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával egyidejűleg a Megrendelő hozzájárul a megadott személyes adatai kezeléséhez, tárolásához, amit a Szolgáltató kizárólag a Megrendelővel való kapcsolattartás céljából kezel és őriz. A Szolgáltatónál történő első megjelenéskor Szolgáltató a Megrendelő adatait ellenőrzi és az ellenőrzést követően rögzíti a megadott adatokat saját elektronikus nyilvántartási rendszerében. Az első megjelenés előtt Szolgáltató telefonos adategyeztetést végezhet. A Megrendelő az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg az adatkezelési tájékoztatót is elfogadja. Az adatkezelési tájékoztató a következő linken tekinthető meg: www.levaidental.hu
- A Megrendelő tudomásul veszi, és nem ellenzi, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató rendelőjében hang- és képfelvétel készülhet, mely felvételek tartalmát a Szolgáltató szükség esetén kizárólag hatósági megkeresésre jogosult kiadni. Erre vonatkozóan Szolgáltató Kameratájékoztatót helyez el a váróban, és piktogramokkal figyelmeztet az adatkezelésre.
- A Szolgáltató a rendelőben elérhetővé teszi az Általános tájékoztatót, a Házirendet, az Általános betegjogi tájékoztatót, az Adatvédelmi Tájékoztatót, a Kamerarendszer működtetésére vonatkozó tájékoztatót, valamint a Betegjogi tájékoztatót.
- A Felek a szolgáltatás során tudomásukra jutott adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvényben foglaltaknak megfelelően kötelesek kezelni.
- A Felek kötelesek védeni és őrizni, üzleti titokként bizalmasan kezelni a Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott adatokat, bizalmas adatokat, információkat, dokumentumokat, és minden megfelelő intézkedés megtesznek annak érdekében, hogy azok megfelelő védelmét biztosítsák.
- A Felek a bizalmas adatokat és információkat kizárólag a Szerződés teljesítése céljából használhatják fel, a tudomásukra jutott adatokat, információkat – a jogszabály kötelezésének kivételével – csak a másik Fél előzetes írásbeli hozzájárulásával hozhatják nyilvánosságra, vagy harmadik személy tudomására.
- A Felek rögzítik, hogy jelen ÁSZF, továbbá a Szerződés és mellékletei tartalma, illetve az egymás részére átadott valamennyi adat, információ üzleti titoknak minősül, azt kötelesek a felek bizalmasan kezelni, azt harmadik személyek tudomására hozni, valamint a Szerződésben meghatározottaktól eltérő célból vagy módon kezelni tilos.
- A fenti titoktartási kötelezettség a Szerződés fennállta alatt és annak bármely okból történő megszűnését követően is korlátlan ideig hatályban marad.
- A Felek felelnek az adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származó károkért.
- Panaszkezelés, ügyfélszolgálat
-
- Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, valamint a reklamációk ügyében a Szolgáltató az alábbi elérhetőségeken kereshető fel: (cím: 2045 Törökbálint, Munkácsy M. u. 70. (telefon: +36-20/244-1855, e-mail: info@levaidental.hu).
- A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszokat kizárólag személyesen az Ügyféltől vagy írásbeli meghatalmazással igazolt meghatalmazottjától, az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor kapott számla bemutatása ellenében fogadja el.
- Amennyiben a Szolgáltató munkatársa nem tud hitelt érdemlő módon meggyőződni az Ügyfél személyazonosságáról, jogosult kérni a panasz írásban történő megerősítését, egyébként a panasz kivizsgálását elutasítja.
- Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok ügyében a Szolgáltató annak érkezésétől számított 30 munkanapon belül írásban értesíti az Ügyfelet az általa megadott elérhetőségen.
- A panaszjog gyakorlása nem érinti a betegnek azon jogát, hogy a külön jogszabályokban meghatározottak szerint – a panasz kivizsgálása érdekében – a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon.
- Betegjogi képviselő:
Megléczné Ocsenás Mária
elérhetőségei:
+36 20 4899658
maria.ocsenas@ijb.emmi.gov.hu
(minden esteben előzetes telefonos egyeztetés szükséges).
-
- A Megrendelő mint fogyasztó a Szolgáltató szolgáltatásával kapcsolatban felmerült jogvitákkal a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat, melyek listáját a jelen ÁSZF 1. sz. melléklete tartalmazza.
- A Megrendelő mint fogyasztó a Szolgáltatóval kapcsolatban felmerült panaszaival a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat, melyek listáját a jelen ÁSZF 2. sz. melléklete tartalmazza.
- A szerződés megszűnése
-
- A Felek közt létrejött egyedi szolgáltatási szerződés megszűnik:
- ha a Felek közös megegyezéssel, rendes vagy rendkívüli felmondással megszüntetik,
- valamint, ha bármelyik Fél jogutód nélkül megszűnik.
- Az egyedi szolgáltatási szerződés megszűnése kapcsán Felek rögzítik, hogy azt bármelyik fél, a jövőre nézve rendes felmondással megszüntetheti. A felmondási idő 30 (harminc) nap.
- Az egyedi szolgáltatási szerződés megszűnésének harmadik esete annak azonnali hatállyal történő felmondása. Ez abban az esetben gyakorolható, amennyiben valamelyik fél az egyedi szolgáltatási szerződésből eredő valamely lényeges kötelezettségét megszegi, ez által súlyos szerződésszegést követ el, és a sérelmet szenvedő fél felhívására a jogszerű helyzetet nem állítja helyre (kivéve azt az esetet, ha a kötelezettségszegés olyan mértékű, amely a Felek további együttműködését lehetetlenné teszi). Súlyos kötelezettségszegésnek minősül különösen: ha bármely Fél a titoktartási kötelezettségét megszegi, vagy Megrendelő a fizetési kötelezettségének legalább 60 napig nem tesz eleget és írásbeli felszólítás ellenére – abban tűzött további 15 napos határidőn belül – sem tesz eleget.
- A Felek közt létrejött egyedi szolgáltatási szerződés megszűnik:
- Vis maior
-
- Egyik Fél sem felel az egyedi szolgáltatási szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért azon esetekben, amikor a Felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk, tüntetés vagy hasonló munkabeszüntetés, közlekedési illetve egyéb üzemzavarok, nyersanyaghiány.
- Ha Vis Maior esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik Fél jogosult az egyedi szolgáltatási szerződést felmondani.
- Vis Maior esemény bekövetkezte esetén az érintett Fél köteles a másik felet írásban értesíteni.
- A teljesített szolgáltatások számlájának kiegyenlítése alól a Vis Maior körbe tartozó események sem jelentenek mentességet.
- Egyéb rendelkezések
-
- A Megrendelő akként nyilatkozik, hogy a kezelési tervet, a Szerződést aláíró személy aláírásra jogosult, illetve a szolgáltatást igénybe vevő személy cselekvőképes. Korlátozottan cselekvőképes vagy cselekvőképtelen személy kezelése esetén a Megrendelő a kezelt személy törvényes képviselője.
- A Megrendelő a szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartásával), illetve a kezelési terv, a Szerződés aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte, azokat tudomásul vette.
- A Szolgáltató hibás teljesítéséből eredő helytállási kötelezettsége a beépített anyagok hibájából eredő sérülésére, megsemmisülésére terjed ki.
- Nem terjed ki a Szolgáltató helytállási kötelezettsége, illetve a Szolgáltató mentesül a helytállási kötelezettség alól az alábbi esetekben:
- a kezelés folyamata alatt alkalmazott ideiglenes megoldásokra (ideiglenes tömések, koronák, ragasztások, stb.)
- olyan hibákra és sérülésekre, amelyek a nem rendeltetésszerű használat vagy baleset, extrém erőhatás következtében jönnek létre
- olyan hibákra és sérülésekre, amelyek megállapíthatóan abból adódnak, hogy a Megrendelő nem tartotta be a Szolgáltató utasításait
- a Megrendelő olyan egészségromlására és a beépített anyag ebből eredő meghibásodására, amelyet a Megrendelő életmódja, rossz szokásai (pl.: fogcsikorgatás) vagy betegsége okoz
- ha a Megrendelő az előírt kontrollvizsgálaton és fél évente legalább egy ellenőrzésen nem jelenik meg
- a Megrendelő panasza a szakma által elfogadottan, a kezelés egyik lehetséges következményeként fellépő szövődmény (pl.: gyökérkezelés szükségessége tömés vagy egyéb fogat érintő kezelés után)
- ha a Megrendelő a javasolt kezeléseket nem vette igénybe, a panasz a be nem fejezett kezelési sorozat eredménye
- a Megrendelő nem megfelelő szájhigiénéje, dohányzása, alkoholfogyasztása vagy kábítószer, illetve gyógyszer abúzusa következtében kialakuló panaszok
- a Megrendelő számottevő súlyváltozása esetén
- anyagcsere betegségek (különös tekintettel a csontanyagcsere betegségeire), egyéb súlyos általános betegség esetén
- a fogművek nem megfelelő gondozása, karbantartása esetén
- ha a Megrendelő a kezelés alatt vagy a kezelést követően más szolgáltatótól vesz igénybe fogászati vagy dentálhigiéniai kezelést vagy fogtechnikai munkát
- ha a Megrendelő a minőségi kifogást határidőn belül bejelenti, de a kifogás kivizsgálását, orvoslását nem teszi lehetővé, kontrollvizsgálaton, kezelésen nem jelenik meg, a fogművet nem bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére
- a Szolgáltató helytállása más fogászaton igénybe vett szolgáltatás megtérítésére, illetve útiköltség térítésre nem terjed ki
- Jelen ÁSZF egyes pontjainak érvénytelensége nem jár az ÁSZF többi pontjának érvénytelenségével. A részben vagy egészben érvénytelen előírás az ahhoz legközelebb álló, és a Felek szándékát a lehető legteljesebb módon figyelembe vevő előírással pótlandó. E szabály alkalmazandó a jelen ÁSZF-ben vagy a Szerződésben esetlegesen nem szabályozott tényállásokra is.
- A Szolgáltató kijelenti, hogy az ÁSZF nem tartalmaz olyan rendelkezést, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól.
- A jelen ÁSZF-vel kapcsolatos, valamint a Szerződésből eredő bármely jogvitát a Felek elsősorban peren kívül, békés úton törekszenek rendezni. A jogviták során a mindenkor hatályos magyar jogot kell alkalmazni. Amennyiben a jogvita békés úton történő rendezése nem vezet eredményre, úgy az esetleges bírósági eljárásra a mindenkor hatályos magyar jogszabályok által meghatározott bíróság(ok) rendelkez(nek) hatáskörrel és illetékességgel.
- Az ÁSZF pontjainak, alpontjainak, bekezdéseinek, számozása kizárólag az ÁSZF áttekinthetőségét szolgálja, és nem érinti az ÁSZF szerkezetét és értelmezését. Bármely félre történő hivatkozás az adott fél jogutódaira, törvényes képviselőjére és az általuk érvényesen engedményezett követelések jogosultjára is értendő. Az ÁSZF-ben az időtartam meghatározása úgy értendő, hogy kiszámításakor az időtartamba a kezdőnapot nem, de a zárónapot bele kell számítani. Szerződés részét képező dokumentumban nagy kezdőbetűvel használt kifejezések értelmezésére is az ÁSZF-ben foglaltak az irányadók.
Törökbálint, 2025.04.01.
dr. Lévai István Attila
ügyvezető
Lévai Dental Kft.
Megye |
weboldal címe |
|
|
1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
||
|
2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
||
|
3. Budapesti Békéltető Testület |
||
|
4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
||
|
5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
||
|
6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
||
|
7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
||
|
8. Pest Vármegyei Békéltető Testület |
|
|
|
|
|
||
|
Kormányhivatalok |
E-mail cím |
Elérhetőség |
|
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály |
||
|
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály |
||
|
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
||
|
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
|
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/baranya/szervezeti- egysegek-menu/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi- |
|
Békés Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
|
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/bekes/elerhetoseg- szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es- |
|
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
||
|
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
||
|
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
|
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/fejer/elerhetosegek -szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi- meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly |
|
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
|
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/gyor-moson- sopron/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki- engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi- |
|
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály |
|
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu- bihar/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki- engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi- |