A dentálhigiénia nagyon fontos része a fogászatnak, hiszen ez képzi az alapját a fogak egészségének fenntartásának, fontos része a fogászati prevenciónak.

Dentálhigiénia

A dentálhigiénia célja a fogak, valamint a teljes szájüreg egészégének megőrzése. A dentálhigiéniai ellátás nagyon fontos része a fogászatnak, hiszen ez képzi az alapját a fogak egészségének fenntartásának, fontos része a fogászati prevenciónak.

Gyakori kérdések

Milyen dentálhigiéniai kezelések vannak?

A dentálhigiéniai kezelések közé azok a fogászati eljárások tartoznak, amik a fogproblémák megelőzésével, az egészséges szájüreg kialakításával kapcsolatosak. Ezek a leggyakoribb dentálhigiéniai kezelések: fogászati röntgenfelvételek készítése, fogászati szűrővizsgálatok, fogkő, lepedékek eltávolítása, polírozás, fluoridos ecsetelés, rendelői fogfehérítés. A Lévai Dental Fogászaton a legbiztonságosabb dentálhigiénia kezelések érhetőek el, magas minőségű anyagfelhasználással.

Fájdalmasak a dentálhigiéniai kezelések?

A dentálhigiéniai kezelések egyáltalán nem fájdalmasak, nem kell félnie! A Lévai Dental Fogászaton minden kezelés teljesen fájdalommentes, helyi érzéstelenítés mellett történik, de ezek a főként prevenciós jellegű dentálhigiéniai kezelések egyébként is teljesen fájdalmatlanok. Amennyiben Önnek érzékenyebb az ínye, helyi érzéstelenítést alkalmazunk, hogy mindennemű kellemetlenséget elkerülhessünk.

Miért van szükség dentálhigiéniai kezelésekre?

A dentálhigiéniai kezelések célja a prevenció, azaz a súlyosabb fogászati problémák kialakulásának megelőzése. Tudta Ön, hogy a felnőtt lakosság csaknem 90% érintett a fogszuvasodásban? Sokan úgy, hogy nem is tudnak benne, hiszen a problémának csak előrehaladott állapotban vannak jelei. Akkor is szüksége van dentálhigiéniai kezelésekre, ha nincsenek tünetei, nem érzékenyek a fogai, és nincsen fogfájása, hiszen a dentálhigiéniai kezelések célja pont az, hogy ezek elkerülhetőek legyenek. Az ételek után maradt lepedékekben élősködő baktériumok károsíthatják mind a fogakat, mind az ínyszövetet, fogászatunkon a dentálhigiéniai kezelések alkalmával eltávolítjuk ezeket, és a fogköveket is, hogy ne okozzanak problémákat. A nem kezelt fogászati problémák következménye könnyen lehet a fogvesztés is!

Milyen gyakran van szükség dentálhigiéniai kezelésekre?

Évente kettő alkalommal, azaz félévente érdemes részt venni dentálhigiéniai kezeléseken akkor, ha nincsen semmilyen problémája. Ha ínybetegséggel, vagy más fogászati problémával küzd, akkor ennél gyakrabban is érdemes dentálhigiéniai kezelésekre jelentkezni. A kezelések nem tartanak tovább, mint 1 óra, és teljesen fájdalommentesek. Ennyi időt, és energiát igazán megér az egészsége! A szájban kezdődő fertőzések még súlyosabb egészségügyi problémákhoz vezethetnek. Például az íny gyakori gyulladása. Kifejlődhet parodontitis, egy sokkal súlyosabb fertőzés, amely fogvesztést is okozhat, ez a megfelelő dentálhigiénia mellett elkerülhető!