Mi lehet a fogfájás oka, hogyan lehet gyorsan és hatékonyan enyhíteni, megszüntetni? Mutatjuk a fogfájás leggyakoribb okait, valamint leghatékonyabb kezelésüket!

Fogfájás okai

Mi lehet a fogfájás oka, hogyan lehet gyorsan és hatékonyan enyhíteni, megszüntetni? Mutatjuk a fogfájás leggyakoribb okait, valamint leghatékonyabb kezelésüket, és adunk néhány tippet azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megelőzni a fogfájást!

A fogfájás okai között a leggyakoribb a fogszuvasodás

Sajnos a fogszuvasodás napjainkban egy igazi népbetegséggé nőtte ki magát, ami a fogfájás okai között elő helyen áll. Ha valakinek fáj a foga, akkor az első, amire gyanakodni kell, az a fogszuvasodás. A fogszuvasodás a rossz szájhigiénia következtében alakul ki: a fogon maradt lepedékben baktériumok telepednek meg, amik olyan erős savakat termelnek, hogy megbontják a fogat. A fogszuvasodás megfelelő szájhigiéniával és rendszeres fogorvosi ellenőrzéssel elkerülhető. Amennyiben a baj már kialakult, szintén szakember segítségére van szükség orvosolni. Fogászatunkon annak függvényében, hogy mennyire előrehaladott a fogfájás okait kiváltó probléma, mennyire sérült a fog, alkalmazunk korszerű, fájdalommentes kezeléseket. A fogszuvasodás által kiváltott fogfájás általában éles, nyilaló, hideg vagy meleg étel, ital elfogyasztása után keletkezik, de folyamatosan is fent állhat ez a fájdalom, akár lüktető i lehet. Amennyiben ilyet érez IDE kattintva jelentkezzen be!

A fogfájás okai között szerepel a fogínygyulladás

A fogfájás okai között szerepel a gyulladás is, ami legtöbbször az ínyben jelentkezik, de a fogaknál mutatkozik meg.  A fogínygyulladás a fogak felszínén lévő baktériumok következtében kialakult fogkő nyomására alakul ki jellemzően. Ez elsősorban a fogkő szakszerű eltávolításával kezelhető. Célszerű minél hamarabb felkeresni a fogorvost, mert a betegség tovább gyűrűdzve még nagyobb problémát okozhat, fogágybetegséghez vezethez, ami szintén a fogfájás okai között szerepel.

A fogfájás okai között szerepel a fogbélgyulladás is

Nemcsak a fogíny gyulladhat be, a fogfájás okai között a fogbélgyulladás is szerepel. Ennek a kialakulása a fentebb említett fogszuvasodásnak köszönhető a legtöbb esetben. Kezeletlen fogbélgyulladás esetében gennyezés is előfordulhat, és könnyen tovább terjedhet a probléma a többi fogra is, ezért minél előbb érdemes kezelni! Sok esetben gyökérkezelésre van szükség ennek a problémának a megszüntetésére. A fogfájás okai között azt is meg kell említenünk, amikor a gyökérkezelés után nem fogadja be az idegen anyagot. Ebben az esetben újabb gyökérkezelés alkalmazása lehet indokolt egy alapos vizsgálat után. A fogbélgyulladás esetén jellemzően spontán jelentkezik a fájdalom, eleinte néhány másodpercig, aztán percekig tart, a végén már meg nem szűnő fájdalom jelentkezik.

A fogfájás okait ki kell vizsgálni

Ezeken túl még sokáig lehetne sorolni a fogfájás okait. Rengeteg minden okozhatja a kellemetlen érzést, akár a bölcsességfog, egy elmozdult tömés, rosszul felhelyezett korona, fogcsikorgatás, az állkapocs rendellenessége, fognyaki érzékenység, letört fog, túlterhelés, arcüreggyulladás, sőt még fülgyulladás is. Éppen ezért a fogfájás okait ki kell vizsgáltatni szakemberrel otthoni praktikák használata helyett! IDE kattintva tud bejelentkezni!