Mi aza fogínygyulladás? Hogyan alakul ki a fogínygyulladás? Hogyan lehet hatékonyan kezelni a fogínygyulladást, hogyan előzhtető meg a kialakulása? Mutatjuk!

Fogínygyulladás

Az ínygyulladás egy ínybetegség (parodontális betegség), enyhe formája irritációt, bőrpírt és duzzanatot (gyulladást) okoz a fogínyben, a fogíny fogazat körüli részén. Az ínygyulladás gyakori állapot, amely a legtöbb felnőttet érinti, súlyosabb állapotban kezelésre szorul. Jellemzően a fogakon lévő lepedék felhalmozódása miatt fordul elő.

Gyakori kérdések

Hogyan lehet kezelni a fogínygyulladást?

Enyhe esetben a fogínygyulladás a megfelelő szájhigiénia gyakorlásával kezelhető. Naponta legalább kétszer mosson fogat, alaposan, minden felületet érintve, puha sörtéjű kefével! Használjon fogselymet és szájvizet is! A lepedék gyakran a fogak között rejtőzik, ahova a fogkefe sörtéi nem érnek be, fogselyemmel lehet ezt eltávolítani. Kerülje a cukros ételeket!

A fogínygyulladás magától elmúlik?

Néhány napos kezelés után javulásra számíthat, de eltarthat egy ideig, amíg a tünetek teljesen eltűnnek. A legtöbb esetben az ínygyulladás általában 10-14 napon belül megszűnik. Ha az ínygyulladás súlyosabb, szakember segítségét kell kérnie, aki detektálja a probléma forrását, és kezeli azt.