Előfordulhat, hogy a fogtömés után fájdalom jelentkezik. Mi okozza, mit lehet tenni? Az alábbiakban bemutatjuk a leggyakoribb okokat, s a megoldásokat is.

Fogtömés utáni fájdalom: normális, mi okozza, mit lehet tenni ellene?

A fogtömés az egyik leghatékonyabb módszere a szuvas fogak kezelésének. Régen ez még egy fájdalmas eljárás volt, a fúró hangja a tömőanyagok sárgás színe, vagy a szervezetre káros, fekete színű amalgám tömések sokakat megrémítettek, manapság már azonban ez egy fájdalommentes fogászati eljárásnak számít, amit sokkal hatékonyabb módszerekkel végzünk. Ennek ellenére előfordulhat, hogy a fogtömés után fájdalom jelentkezik. Mi okozza, mit lehet tenni? Az alábbiakban bemutatjuk a leggyakoribb okokat, s a megoldásokat is.

Fogtömés utáni fájdalom: normális, mi okozza, mit lehet tenni ellene?

Fogtömés utáni fájdalom fogérzékenység csak

Ne ijedjen meg, ha a fogtömés utáni néhány napon érez kisebb kellemetlen tüneteket, érzékenységet, hiszen ez teljesen természetes. Ez akkor fordul elő, ha a lyuk olyan helyen helyezkedik el, ahol közel van a fogbélhez, ahol a fogidegek találhatóak. Ilyenkor a fog számára egy traumaként fogható fel a kezelés. Hideg, meleg ételek hatására akár 2 héten keresztül is jelentkezhet a fogérzékenység tünete a fog tömése után, ennek enyhítésére fogérzékenységet csillapító fogkrémet, szájvizet javasolt használni. Ha 2 hét múlva sem csillapodik, akkor érdemes szakemberhez fordulni.

Fogtömés utáni fájdalom rossz illeszkedés miatt

Bármilyen nagy szakértelemmel, aprólékosan, precízen is végezzük a tömés folyamatát, előfordulhat, hogy a tömés még sem illeszkedik megfelelően, és ez okozza a fogtömés utáni fájdalmat. Ebben az esetben a fogfájás akkor jelentkezik, amikor ráharap valamire a kezelt fogával. Ez azt jelenti, hogy a fogtömés túl magas. A hibát az okozza, hogy habár minden esetben ellenőrizzük az eredményt, a pácienseink összeszorítják a fogukat, azonban ilyenkor érzéstelenítő hatása alatt állnak, ilyenkor pedig ez nem egyszerű feladat. Nem gyakran fordul elő ez a hiba, azonban amennyiben jelentkezik a fogtömés újabb beállítására van szükség, azaz fel kell keresnie kezelőorvosát, magától nem fog elmúlni a fájdalom!

Sugárzó, fokozódó fogtömés utáni fájdalom

A sugárzó, egyre fokozódó fájdalom sajnos nem jó jel. Amennyiben ilyet tapasztal, célszerű azonnal időpontot kérnie fogorvosához, ugyanis ez azt jelenti, hogy a kezelés nem oldotta meg a kiinduló problémát. Fontos azt is tisztázni, hogy nem maga a kezelés idézte elő a fájdalmat, a kezelés nélkül sem lenne jobb a helyzet. Elsődleges célunk a fogak megmentése, így előfordul, hogy olyan esetekben is tömést alkalmazunk, amikor nem látunk rá nagy esélyt, hogy ezzel megmenthető lenne a fog, de azért nem teljesen lehetetlen. Ha a szuvasodás már hosszú ideje fennáll, és nagyon mélyen érinti a szöveteket, a fogtömés ellenére a fog elhalhat. Ennek a problémának a megoldás a gyökérkezelés lesz, ameddig nem kap időpontot javasolt fájdalomcsillapítóval enyhíteni a tüneteket!

Ha bármilyen problémája lenne fogaival kapcsolatban, és úgy érzi segítségre van szüksége kérjen időpontot hozzánk IDE kattintva!

Legfrissebb cikkek

A hófehér fogak titka – fogfehérítés

Hófehér fogakat szeretne, amik csak úgy csillognak? Van egy jó hírünk, hollywoodi mosolyt varázsolni ma már nem lehetetlen! Manapság már nagyon biztonságos eljárás keretén belül árnyalatokkal fehérebb fogai lehetnek, mutatjuk hogyan!

Fogszuvasodás: Mi állhat a háttérben?

Fogszuvasodás! Gyakran halljuk ezt a szót, akár fogkrém reklámokban, akár fogorvosoknál, vagy barátoktól, ismerősöktől. Többé-kevésbé tisztában is vagyunk vele, hogy mit jelent, de vajon mitől alakul ki? Nézzük mi áll a...

Letört szuvas fog kezelése a legjobb módszerekkel

A fogak számos ok miatt megrepedhetnek, sőt le is törhetnek. Ilyenkor nem kell pánikba esni, hiszen erre vannak hatékony megoldások. Mi ilyenkor a teendő, meg lehet menteni a fogat, ha igen, hogyan?

Amennyiben online kér időpontot és feliratkozik hírlevelünkre, bármely kezelés árából 10% kedvezményt biztosítunk!

Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft. 2021 Levaidental