Az ínygyulladás sokakat érint, mégsem tudnak róla. De mik pontosan azok a tünetek, amelyről felismerhető az ínygyulladás és hogyan kezelhetjük? Segítünk!

Ínygyulladás: Tünetek és kezelése

Ínygyulladás: Tünetek és kezelése

Mi az ínygyulladás?

Az ínygyulladás a szájüreg egyik gyakori, visszafordítható betegsége. Az ínygyulladás és a parodontális (fogíny) betegség egyik elsődleges tünete a gyulladás. Valójában az ínygyulladás és a parodontális betegség a két fő gyulladásos betegség, amelyek befolyásolják a parodontumot (a fogakat támogató és körülvevő szövetek). A parodontális betegség szisztémás szövődményekkel társulhat, mint például szívbetegség, cukorbetegség, stroke, légzőszervi betegség, osteoporosis és koraszülés. Sok embernek van ínygyulladása, mégsem ismeri fel, vagy nincsenek tisztában a tünetekkel.

Mi okozza?

A bakteriális lepedék felhalmozódása a fogak között és az íny alatt az elsődleges tényező az ínygyulladás kialakulásában. A test immunrendszere reagál a fertőzésre, sérülésre, vagy megóvja magát az irritációtól gyulladásos reakcióval. Az íny sem kivétel. A gyulladás jellemzői: az érintett területet körülvevő duzzanat, bőrpír, hő és fájdalom. A krónikus gyulladás hozzájárulhat az íny megnagyobbodásához, amely genetikai vagy rendszeres gyógyszerszedés mellett még inkább előfordulhat. További hozzájáruló tényezők: stressz, terhesség, pubertás, nem megfelelő táplálkozás, HIV-fertőzés, dohányzás, öregedés és hormonális ingadozások.

Mit tehetek vele?

Az ínygyulladás visszafordítható egy hatékony otthoni fogápolási rendszerrel, amely csökkenti a baktériumlepedék felhalmozódását. A mechanikus szájhigiénés segédeszközök, például fogkefék, fogselyem és antibakteriális szájvizek megfelelő használata segít az ételmaradék felhalmozódásának eltávolításában, illetve az ínygyulladás megelőzésében.

Az egészséges íny jelei

• Halvány színű vagy melanin pigmentáció (erősen pigmentált etnikai csoportokban található meg)
  • Merev és lapos ínyszövetek
  • Fojtott textúra
  • Késélű vagy piramis papilla (fogszövet fogak között)
  • Fájdalommentes íny
  • Nincs vérzés

A fogínygyulladás jelei

• Piros vagy kékespiros (krónikus gyulladásos) ínyek
  • Vérzés fogmosáskor
  • Puha és szivacsos íny
  • Lágy ínyszövetek (narancshéj megjelenés)
  • Genny
  • Gyulladás (ödéma) vagy duzzadt íny
  • Rossz lehelet
  • Időnként fájdalmas vagy fájdalom nélküli íny

Mikor látogassa meg a fogorvost?

Rendszeres ellenőrzés ajánlott az ínygyulladás, a fogszuvasodás vagy más olyan orális egészségi állapot felismerése érdekében, amelyek hozzájárulhatnak a fogászati vagy szisztémás szövődményekhez. Fontos, hogy egyeztessen időpontot fogorvosával, ha az ínygyulladás bármely jele vagy tünete észlelhető. Nagyobb az esélye az ínygyulladás átfordulásának megakadályozására parodontális betegségbe, ha a fogorvosi kezelést korán kérik. Fogai állapota nagyban függ az íny egészségétől egyaránt, illetve orális egészségünk az egész szervezetünkre kihatással van. Ezért mindig hangsúlyozzuk, hogy az évenkénti fogászati szűrés elengedhetetlen!

Ön is tapasztalt hasonló tüneteket? Ne várjon tovább! Jöjjön el fogászati rendelőnk egyikébe, hogy minél előbb kezelhessük a problémát. Jelentkezzen be online és 10% kedvezményt kap kezelésünk árából.

Legfrissebb cikkek

Mikor van szükség a gyermeknek fogszabályzóra?

Szülőként a legfontosabb, hogy gyermekünk boldog legyen és semmi sem tesz minket olyan boldoggá, mint mikor mosolyogni látjuk. A gyermekek egészséges mosolyának fenntartása is a szülő kezében van. De hogyan határozzuk meg, hogy...

Miért van szükség a professzionális dentálhigiéniai kezelésre?

Otthon naponta megmossuk fogainkat, akár napi kétszer is. Időnként fogselymet, szájvizet is használunk. Ez nem elég ahhoz, hogy fogaink egészségesek maradjanak? Nem! Az évenkénti dentálhigiéniás kezelés fontosabb lehet, mint gondolnánk.

Hogyan tegyünk a fogérzékenység ellen?

A fogérzékenység a felnőttek több mint 40%-át érinti. A fogérzékenység a nőknél gyakrabban fordul elő, mint a férfiaknál. A legtöbben rövid, éles fájdalmat tapasztalnak fogaiknál, amely a fogérzékenység egyik jele.

Kérjen online időpontot rendelőnkbe és bármely kezelés árából 10% kedvezményt biztosítunk!

Honlapkészítés,webdesign,Expedient
keresőoptimalizálás:Expedient| Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft. 2019 Levaidental