Sokan szenvednek a bölcsességfog okozta szövődményektől, amelyeket időben érdemes kezeltetni fogorvosunkkal! A Lévai Dental csapata segít Önnek a kezelésben.

Miért okoz ennyi problémát a bölcsességfog?

A bölcsességfogak általában 17 és 24 éves kor között nőnek ki. Sok esetben a bölcsességfog kinövése kárt okozhat fogaink esztétikájában és funkcionalitásában egyaránt. Ezért érdemes akár már kinövésük előtt kiszedetni őket fogorvosunkkal, hogy elkerüljük a szövődményeket.

Miért okoz ennyi problémát a bölcsességfog?

Miért érdemes eltávolíttatni a bölcsességfogakat?

A bölcsességfogak az íny felszíne alatt ugyan rejtve és biztonságban vannak a különböző betegségekről, így kevés kárt okoznak. Sajnos azonban ez nem igaz. A még ki nem nőtt bölcsességfog is lehet problémás, hiszen általuk üregek, tályogok, ínybetegségek, ciszták alakulhatnak ki, és akár a szomszédos fogakat is károsíthatják. Megelőző intézkedésként sok ember eltávolítja bölcsességfogait, mielőtt ezek a problémák felmerülnének.
Ugyan sok fogorvos nem ajánlja a bölcsességfogak eltávolítását még kinövés előtt, mégis ez a jobb megoldás. Így attól sem kell tartani, hogy kinövésük következtében a fogak összetorlódnak, amely után általában csak a fogszabályzás segít.

Miért olyan gyakori a bölcsességfog által okozott fogászati probléma?

Mielőtt az emberek főtt ételt kezdtek el enni, túlnyomórészt növényeket, dióféléket és magvakat fogyasztottak. Ezáltal a bölcsességfogak hasznosnak bizonyultak a keményebb ételek őrlésére. Ekkor még az emberek nagyobb állkapoccsal rendelkeztek, így elegendő hely volt arra, hogy a bölcsességfogak megfelelően kinőjenek és jól helyezkedjenek el a fogászati ívben. Miután az emberek étrendje az evolúció során megváltozott, az állkapocs kisebbé vált, vagyis alkalmazkodott a táplálékbevitelhez. Manapság a legtöbb embernek sokkal kevesebb hely van az állkapcsában arra, hogy a bölcsességfogak mindegyike megfelelően kinőhessen.

Nem minden bölcsességfog okoz problémát

Vannak, akiknek csak egy vagy két bölcsességfoga nő ki egész élete során, még másoknál egy sem nő ki. Valakinél nincsen probléma a bölcsességfogak zsúfoltságával, így egész életükön át benn maradnak bölcsességfogaik. Annak ellenére, hogy a bölcsességfogak eltávolítása nem minden esetben szükséges, mégis érzékenyek lehetnek és fogászati szövődményt okozhatnak a későbbiekben. Érdemes mindenképp ellenőriztetnünk bölcsességfogaink állapotát és helyzetét fogorvosunkkal, hogy meggyőződhessünk a további szövődmények elkerüléséről.

Amennyiben még a bölcsességfog kinövése előtt fájdalmat tapasztal, keresse fel a fogorvost, hiszen gyulladás esetén azonnali kezeltetetés szükséges! Emellett érdemes panoráma röntgent készíttetnünk bölcsességfogaink elhelyezkedéséről, hiszen így tudhatjuk meg azok növési irányát. Ha ferdén nőnek bölcsességfogaink, érdemes szájsebészhez fordulni az eltávolítás miatt.

Ha megbízható fogorvost vagy szájsebészt keres bölcsességfogai kezeltetéséhez, keressen fel minket és kérjen időpontot még ma rendelőnkbe!

Legfrissebb cikkek

Hogyan tegyünk a fogérzékenység ellen?

A fogérzékenység a felnőttek több mint 40%-át érinti. A fogérzékenység a nőknél gyakrabban fordul elő, mint a férfiaknál. A legtöbben rövid, éles fájdalmat tapasztalnak fogaiknál, amely a fogérzékenység egyik jele.

Ínygyulladás: Tünetek és kezelése

Az ínygyulladás sokakat érint, mégsem tudnak róla. De mik pontosan azok a tünetek, amelyről felismerhető az ínygyulladás és hogyan kezelhetjük? Segítünk!

A megfelelő fogkrém kiválasztása

Minden reggel megmossuk fogainkat, és minden fogmosáshoz fogkrémet használunk. A megfelelő fogkrém kiválasztásával a szájhigiéniánkat meghatározzuk egész napra. De melyik a tökéletes fogkrém? Segítünk a választásban!

Kérjen online időpontot rendelőnkbe és bármely kezelés árából 10% kedvezményt biztosítunk!

Honlapkészítés,webdesign,Expedient
keresőoptimalizálás:Expedient| Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft. 2019 Levaidental