A bölcsességfogak az íny hátsó részén nőnek, és ezek az utolsó fogak, amelyek kijönnek, gyakran nem kevés problémát, valamint fájdalmat okozva. Mi a teendő?

Bölcsességfog

A bölcsességfogak az íny hátsó részén nőnek, és ezek az utolsó fogak, amelyek kijönnek, gyakran nem kevés problémát, valamint fájdalmat okozva. A bölcsességfogakról azt kell tudni, hogy minden embereknek 4 bölcsességfoga van (mindegyik sarokban 1). Jellemzően a 20-a éveink elején nőnek ki a bölcsességfogak, de egyénenként ez lehet eltérő.

Gyakori kérdések

Miért fáj a bölcsességfog?

A bölcsességfogak fájdalmat okozhatnak, ha csak részben törnek ki a szájba. Továbbá az alsó állkapocsban a bölcsességfog harapási felületét borító ínylebenyet nehéz lehet tisztán tartani. Ez duzzanathoz, gyulladáshoz és fájdalomhoz vezethet. A fájdalmat tehát fertőzés is okozhatja, de az is, hogy nem tudnak előtörni a bölcsességfogak, mert nem megfelelően állnak.

Milyen tünetei vannak a bölcsességfog kinövésének?

A bölcsességfogak kinövése sokszor nem egyszerű folyamat, olyan problémák merülhetnek fel, amik miatt fájdalom is keletkezik. Honnan lehet tudni, hogy nő valakinek a bölcsességfoga. A bölcsességfog kinövése olyan tünetekkel járhat, mint a vörös vagy duzzadt ín, érzékeny, állkapocs fájdalma, duzzanat az állkapocsban, kellemetlen íz a szájban, rossz lehelet.

Mit csináljak, ha fáj a bölcsességfogam?

A bölcsességfog fájdalmának megszüntetéséhez mielőbbi fogorvosi kezelésre van szükség, de van néhány otthoni praktika is, amivel lehet csökkenteni a bölcsességfog heves fájdalmát. Segíthet a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók használata, jegelés, sósvízzel való öblögetés is.