A fogágy azon szövetek összessége, amik rögzítik, stabilizálják a fogakat. A fogágybetegséget más néven parodontitis könnyen a fogak elvesztéséhez vezethet.

Fogágy

A fogágy betegségről viszonylag sokat lehet hallani, de vajon mit jelent az, hogy fogágy? Sokan gondolják azt, hogy a fogágy az maga az íny, amiben van némi igazság, hiszen a fogágynak az íny is része, de a fogágy jóval összetettebb ennél. A fogágy azon szövetek összessége, amik rögzítik, stabilizálják a fogakat, részei: íny, kollagén rostok, amik a csonthoz rögzítik a fogakat, a foggyökér cementrétege, a fogak körüli csont.

Gyakori kérdések

Milyen problémák lehetnek a fogággyal?

Mivel a fogágy stabilizálja a fogakat, ha bármilyen probléma akad a fogággyal, az az egész fogsor szempontjából komoly gondokat okozhat. A lepedékben és a fogkőben található baktériumok károsíthatják az ínyt és az állcsontokat, ami a fogágybetegség kialakulásához vezethet. Általában a rossz fogmosási és fogselyem használati szokások okozzák kialakulását, amelyek lehetővé teszik, hogy a lepedék megtapadjon, majd megkeményedjen a fogakon. A betegség tünetmentes is lehet, ezért sokszor „csendes gyilkosként” emlegetik, ugyanis a fogágybetegség a fogak kilazulásához, majd, kihullásához vezethet.

Mi az a fogágybetegség?

A fogágybetegséget más néven parodontitis néven is szoktuk hívni, ez a fogászati probléma nem más, mint egy nagyon súlyos az ínyre is kiható fertőzés, ami roncsolja még a fogakat tartó szöveteket is, sőt akár a fogakat tartó csontot is tönkreteheti. A fogágybetegség legsúlyosabb következménye a fogak kilazulása, elvesztése. A fogágybetegség leginkább a nem megfelelő szájhigiéniai miatt alakul ki, a fogmosásra, fogselyem használatra, megfelelő fogászati vizsgálatokra vonatkozó javaslatok megfogadásával elkerülhető.

Milyen tünetei vannak a fogágybetegségnek?

A fogágybetegség akár tünetmentesen is előfordulhat, ezért a félévenkénti ajánlott fogászati vizsgálatok nélkül nem könnyű detektálni. A fogágybetegség tünete lehet a rossz lehelet vagy rossz szájíz, amely nem múlik el. Vörös vagy duzzadt íny, illetve érzékeny vagy vérző fogíny, valamint a fájdalmas rágás is. A fogágybetegség bár nem kezelhető, de kordában tartható a megfelelő fogászati beavatkozásokkal. Keresse fel a Lévai Dental Fogászatot, kérjen időpontot weblapunkon található elérhetőségeink valamelyikén.