A fogászati híd neve arra utal, hogy áthidalja azt a rést, ahol a hiányzó fog van, ezzel pedig a fogazat esztétikáját, és a funkcióját is visszaállítja.

Fogászati híd

A fogászati híd, egy a fogászatunkon is alkalmazott fogpótló eljárás. A fogászati híd, ahogyan neve is mutatja: áthidalja azt a rést, ahol a hiányzó fog van, ezzel pedig nemcsak a fogazat esztétikáját, hanem a funkcióját is visszaállítja. A hidat jellemzően a hiányzó fog mindkét oldalán lévő koronákból készítik, vagy a fogakat támasztó fogakból (álfog), és a helyükre rakják.

Gyakori kérdések

Mikor van szükség fogászati hídra?

A foghidakra egy vagy több hiányzó fog esetében lehet szükség. Foghiány több ok miatt is kialakulhat, akár egy sportbaleset, közlekedési baleset, vagy más jellegű baleset következtében is elveszítheti fogait, de a leggyakrabban olyan fogászati betegségekre vezethető vissza a foghiány, mint a fogszuvasodás, vagy ínybetegségek, de a genetika is szerepet játszhat a foghiány kialakulásában. Fontos, hogy a fogászai híddal való fogpótláshoz hiányzó fogak mindkét oldalán szükség van egészséges fogra.

Miért van szükség fogászati hídra?

A fogak egészsége, a fogazat épsége nagyon fontos, a hiányos fogak nemcsak esztétikailag jelentenek problémát. Amennyiben csak egyetlen hiányos foga is van, érdemes megfontolnia a fogászati híddal való fogpótlást, ugyanis a foghiány a még egészséges fogakat is roncsolja: a fogak igyekeznek betölteni az űrt, és elkezdenek a hiány irányába mozogni. Nemcsak a szomszédos, hanem a szemközti fogak is sérülhetnek ennek következtében. Emiatt pedig harapási problémák, rágási nehézségek, fájdalom is kialakulhat az állkapocs extra igénybevétele miatt.

Mennyire biztonságos a fogászati híd?

Ha megfelelően gondozza a hidat, sok évig kitarthat komplikációk nélkül, azonban ehhez a megfelelő dentálhigiénia betartása mellett folyamatos ellenőrzésekre is szükség van. A híd meghibásodhat, ha a környező fogak szuvasodnak. Egyes szakértők szerint a fogászati híd mindössze 5-7 évig tarthat. Mások azonban más véleményen vannak, és azt mondják, hogy egy híd könnyen kitarthat 10-15 évig. Megfelelő gondossággal akár egy híd akár egy életen át is kitarthat.

Mennyire fájdalmas a fogászati híd eljárása?

A Lévai Dental Fogászat nemcsak mondja, hanem tényleg fájdalmas kezelésekkel várja a pácienseket. A fogászati híd kezelése sem jár fájdalmakkal, ugyanis a kezelés teljes ideje alatt helyi érzéstelenítést biztosítunk Önnek.