Fogpótlások a hiányzó fogsor pótlása ellen, legyen az részleges vagy teljes fogászati magánrendelőnkben megoldjuk porblémáját: Lévai Dental Budaörsön és Törökbálinton!

Fogpótlások

Fogpótlásokkal a hiányzó fogat vagy fogakat helyettesíthetjük (pótolhatjuk). Hála a legmodernebb technikáknak, a mai fogpótlások esztétikában és funkcióban is megközelítik a saját fogazatot.

Fogpótlások

A kivehető fogpótlásoknak két fő típusa van: teljes és részleges. Az, hogy Önnek melyik a legjobb megoldás fogai állapotától és az anyagi lehetőségeitől függ.

A teljes fogpótlások a funkció visszaállítása érdekében nem csak a fogakat helyettesítik, hanem a technikus kiterjeszti az ínyre, felső pótlás esetében a szájpadlásra is.
Ezek a pótlások fogtechnikai laboratóriumban készülnek, a rendelőben vett minta és a fogorvos instrukciói alapján.

Hagyományos teljes fogsor

A fogak eltávolítása után az állcsontnak és az ínynek három hónap regenerálódási időre van szüksége. Ezután készülhet el a végleges akrilát fogpótlás.
Ma már azonban lehetőség van a kivehető fogpótlás azonnali elkészítésére, melyet a fogorvos a gyógyulási fázis során többször korrigál, hogy pontosan illeszkedjen a kialakult állapothoz. Ennek előnye, hogy a páciens nem marad fogatlanul hónapokig. Viszont ehhez a megoldáshoz rendszeres kontroll szükséges.

Részleges fogsor

Részleges fogpótlásról akkor beszélünk, ha a páciensnek maradnak saját fogai, amikre azonban rögzített pótlás valamilyen okból nem készíthető. A maradék fogak segítik a fogsor helyben tartását és elhorgonyzását. A fogpótlás és a fogak kapcsolata az adott szituációtól és a páciens igényeitől függ.

A megszokási idő

A fogsor átadása után az első pár hétben jelentkezhet diszkomfort érzés. Kezdetben a pácienseknek szokatlan lehet, idegen tárgyként érzékelhetik a szájukban a műfogsort. Azonban ez az érzés rendszerint hamar elmúlik. A beszédet, az étkezést gyakorolni kell. Kezdetben kisebb, puhább falatokat kell fogyasztani. Lemezes fogpótlásnál érdemesebb kétoldalt rágni, hogy megelőzzük a fogsor elemelkedését.

Mikor egy kivehető fogpótlás szájba kerül, az nem lesz rögtön jó. Lehetnek olyan pontok a szájban, amiket funkció közben nyomhat a fogpótlás. Ebben az esetben a fogorvos könnyen korrigálhatja a fogsort amíg az tökéletes nem lesz.

A fogpótlások tartóssága

Több éves használat során előfordulhat, hogy az állcsont fiziológiás sorvadása miatt alá kell bélelni a fogsort. Ez azt jelenti, hogy az alaplemezt feltöltik a szükséges helyeken, hogy újra stabilan illeszkedjen az állcsonton. Illetve nagy rágóerő esetén hosszabb távon szükséges lehet a fogak pótlása, ha a műanyag fogak rágófelszíne elkopna. Rendszeres kontroll mellett a fogpótlások hosszú ideig jók lehetnek.

Fogpótlás szolgáltatásaink:

• Fémkerámia korona
  • Öntött csapos műcsonk
  • Cirkónium (fémmentes pótlás) korona
  • Préskerámiák
  • Teljes kivehető pótlás (műfogsor)
  • Részleges kivehető pótlás (kapcsos)
  • Precíziós (rejtett kapcsos) elhorgonyzású fogpótlás
  • Fogsor alábélelés
  • Harapásemelő sín

Legfrissebb cikkek

Gyulladt fog mellékhatásai, tünetei, kezelése

Egy gyulladt fog rendkívüli kellemetlenségeket okozhat, és nagy fájdalommal járhat. Ha nem kezeltetjük, további szövődményeket okozhat, amelynek kezelése egyre bonyolultabbá válhat. Milyen mellékhatásai lehetnek a gyulladt fognak? A...

Sürgősségi fogászat: Mikor mehetünk fogorvoshoz?

A jelenlegi sürgősségi fogászati ellátás jelentősen lekorlátozódott pár fogászati eljárásra, hiszen akármilyen esetben nem tudjuk fogadni betegeinket. De mikor keressen meg minket?

Mitől fájhat a fogunk? Okok és kezelésük

A fogfájás igencsak megkeserítheti mindennapjainkat, hiszen nem csak a fájdalom kellemetlen, de miatta enni sem tudunk rendesen. Aztán jöhetnek az újabb szövődmények, amellyel csak még rosszabbra fordulhat a helyzet.

Amennyiben online kér időpontot és feliratkozik hírlevelünkre, bármely kezelés árából 10% kedvezményt biztosítunk!

Marketing tanácsadónk a Marketing Professzorok Kft. 2020 Levaidental