Gyökértömés

A gyökértöméscélja, hogy eltávolítsa a baktériumokat a fertőzött gyökércsatornából, megakadályozza a fog újra fertőződését és megóvja a természetes fogat. Míg a gyökérkezelés során a gyulladt vagy fertőzött pulpát eltávolítjuk, valamint a fog belsejét gondosan megtisztítjuk és fertőtlenítjük, majd tömjük és lezárjuk, addig a gyökértöméssel a kisebb problémákat tudjuk orvosolni.

A modern gyökérkezelés, már közel sem olyan macerás, és fájdalmas, mint régen, sokkal inkább egy töméshez hasonlít a kezelés. A gyökértömés fájdalommentes, és segít a problémás fogak orvoslásában, fogfájás elmulasztásában.

Gyakori kérdések

Mennyire fájdalmas a gyökértömés?

Mivel a betegek érzéstelenítést kapnak, a gyökértömés semmivel sem fájdalmasabb, mint egy szokásos fogászati beavatkozás, például a tömés vagy a bölcsességfog eltávolítása. A gyökércsatorna azonban általában kissé fáj vagy zsibbad a beavatkozás után, és néhány napig enyhe kellemetlenséget is okozhat. Az eljárás után a páciens irritációt vagy fájdalmat érezhet az első 24-48 órában. Ez vény nélkül kapható fájdalomcsillapítókkal orvosolható.

Mire számíthatok a gyökértömés után?

Bár a beavatkozást követően nagy valószínűséggel 2-4 óráig zsibbad, a legtöbb beteg közvetlenül a gyökérkezelést követően térhet vissza az iskolába vagy a munkahelyére. Azonban nem tanácsos enni, amíg a zsibbadás teljesen el nem múlik.