Ínygyulladás egy olyan fogászati probléma, ami viszonylag gyakran fordul elő. Lássuk mi okozza az ínygyulladást, és mit lehet tenni a kezelése érdekében!

Ínygyulladás

Az ínygyulladás egy gyakori fogászati panasz, mit lehet róla tudni pontosan? Az ínygyulladás az ínybetegség (szakorvosi kifejezéssel élve parodontális betegség) gyakori és enyhe formája, amely irritációt, bőrpírt és duzzanatot (gyulladást) okoz a fogínyben, a fogíny fogazat körüli részén. Bár enyhe fogászati betegség, fontos, hogy a fogínygyulladást komolyan vegyük, és azonnal kezeljük, mielőbb még komolyabb problémát idézne elő.

Gyakori kérdések

Hogyan lehet kezelni az ínygyulladást?

Az ínygyulladás általában egy alapos, professzionális tisztítás után megszűnik. Azonban az ínygyulladás megelőzése szempontjából különösen fontos a megfelelő otthoni szájhigiénia. A rendszeres, és alapos fogmosás, fogselyem, fogköz tisztító kefe, és szájvíz használata, valamint az évenként esedékes fogászati kontroll.

Miért alakul ki ínygyulladás?

A fogínygyulladás leggyakoribb oka a nem megfelelő szájhigiénia. A megfelelő szájápolási szokások, mint például a napi legalább kétszeri fogmosás, a napi fogselyem használata és a rendszeres fogászati ellenőrzés segíthet megelőzni és visszafordítani a fogínygyulladást.

Milyen tünetei vannak az ínygyulladásnak?

Az ínygyulladás fő tünete az érzékenység a sérült íny területén, különösen étkezés, fogmosás, vagy más fizikai behatás közben. További ínygyulladásra utaló jelek: Duzzadt vagy puffadt íny: sötétvörös íny, könnyen vérző fogíny, ha fogkefét vagy fogselymet használ, rossz lehelet, visszahúzódó íny, érzékeny íny.