Parodontitis, fogágybetegség: a fogakat körülvevő és alátámasztó fogíny és csont fertőzései és gyulladásai következménye, ami a fogak elvesztéséhez vezethet.

Parodontitis

A parodontitis nem más, mint a köznyelvben csak parodontózisnak vagy fogágybetegségnek nevezett fogászati probléma. A fogágybetegségek főként a fogakat körülvevő és alátámasztó fogíny és csont fertőzései és gyulladásai következménye. A parodontitis következtében a fogak kialzulnak, és kiesnek. Az parodontitis korai szakaszában az íny megduzzadhat, kipirosodhat, és vérezhet- innen ismerhető fel könnyedén a probléma.

Gyakori kérdések

Mik a parodontitis tünetei?

Honnan ismerhető fel a parodontitis? Rengeteg árulkodó jele van a betegségnek, ami legfőképpen a nem megfelelő szájhigiénia következtében alakul ki. Ezek a parodontitis gyakori tünetei: • Visszahúzódó íny • Fájdalom a szájban • Vérzés fogmosás vagy fogselyem használata közben • Érzékeny, duzzadt vagy vörös íny • A fogak elválasztása • Laza fogak • Rossz lehelet • Harapásváltozások • Fájdalmas rágás • Kilazuló, akár kieső fogak • Rések kialakulás a fogak között

Mi okozza a parodontitis kialakulást?

Milyen következményei vannak a parodontitisnek?

A parodontitisnek nagyon súlyos következményei lehetnek, amik közül nem a fogvesztés a legrosszabb. A szájüregben kialakult problémák az egész szervezetre kihathatnak, és ez igaz a parodontitis esetében is: a káros baktériumok az ínyszöveten keresztül bejuthatnak a véráramba. A parodontitist összefüggésbe hozták már légúti megbetegedésekkel, ízületi problémákkal, és , koszorúér-betegséggel is, valamint azt is kimutatták, hogy cukorbetegség esetében a vércukorszint szabályozására is hatással lehet.

Hogyan kezelhető a parodontitis?

A parodontitis nem gyógyítható, de megfelelő gondozással és kezeléssel kezelhető. A Lévai Dental Fogászaton minden szükséges segítséget megadunk ehhez, a leghatékonyabb eljárásokkal kezeljük a parodontitist.

Hogyan előzhető meg a parodontitis?

A parodontitis a megfelelő szájhigiénia gyakorlásával, és rendszeres fogászati kezelésekkel megelőzhető. A rossz szájhigiénia gyakorlásán túl olyan tényezők is növelik a parodontitis kockázatát, mint a dohányzás, genetika, hormonális változások, elhízás, cukorbetegség, egyéb betegségek, nem megfelelő táplálkozás, bizonyos gyógyszerek szedése.