Önt is érdekli, hogy hogyan zajlik a fogpótlás menete, egészen pontosan? Lépésenként megmutatjuk, hogy milyen folyamatokból áll a kezelés, mire kell figyelni!

Fogpótlás menete

A hiányos fogazat nemcsak esztétikailag okoz gondod, hanem a rágófunkciót, és a kiejtést is ronthatja. Tudta Ön, hogy egyetlen fog hiánya az egész fogsor elváltozását is előidézheti. Szeretné megelőzni, széppé, teljessé tenni fogait? Érdekli mi a fogpótlás menete, mire kell számítani, és odafigyelni? Mutatjuk!

A fogpótlás mente lépésenként

Önt is érdekli, hogy hogyan zajlik a fogpótlás menete, egészen pontosan? Lépésenként megmutatjuk, hogy milyen folyamatokból áll a kezelés, milyen lépés után pontosan mire lehet számítani.

• A fogpótlás menete konzultációval és tervezéssel indul: Először egy alapos szájvizsgálattal kezdődik az egész, ami magában foglalhatja a fogak vizsgálatát, röntgenfelvételt és beszélgetést a fogorvossal. Ebben a szakaszban tisztázzák a fogpótlás menetén túl annak célját, és a rendelkezésre álló lehetőségeket, árakat is.
  • Előkészítés: A fogpótlás menetének következő lépése jön, ami nem mást, mint ha szükséges, előkészíteni a szájat a fogpótlásra. Ez magában foglalhatja a sérült fogak felépítését, a szuvasodás eltávolítását vagy egyéb fogászati kezeléseket, mint például az ínykezelés, csontpótlás.
  • Lenyomatvétel: A fogorvos lenyomatot vesz a szájról a fogpótlás menetének következő lépéseként, ami alapján a fogtechnikus a fogpótlást elkészíti. Ez lehet részleges vagy teljes fogsor, híd, korona vagy akár implantátumok, attól függően, hogy mennyi, és milyen fogak hiányoznak, hogyan állnak a még meglévő fogak.
  • Fogpótlás elkészítése: A lenyomat alapján a fogtechnikus elkészíti a fogpótlást, ami többféle anyagból készülhet, például kerámiából, porcelánból, vagy fémötvözetből. Fogászatunkon a legmagasabb minőségű anyagokkal dolgozunk, nemcsak arra ügyelünk, hogy a fogpótlás menete gördülékeny, és lehetőleg fájdalommentes legyen, hanem arra is, hogy a megoldás is nagyon tartós legyen.
  • Próba: Miután elkészült a fogpótlás, lehet egy próba, ahol a fogorvos ellenőrzi a pótlás illeszkedését, színét és rágási funkcióját. Ebben a szakaszban szükség esetén finomhangolások történhetnek.
  • A fogpótlás menetének utolsó lépése a végleges rögzítés: Ha minden rendben van, a fogorvos véglegesen rögzíti a fogpótlást. Ezután következnek az utolsó beállítások, azaz a fogpótlás menetének utolsó részei, hogy biztosítva legyen a kényelmet és a megfelelő funkció.
  • Utógondozás: A kezelés után a fogorvos tájékoztatást ad arról, hogyan kell gondozni a fogpótlást, és mikor kell visszamenni ellenőrzésre. A fogpótlás menete ugyan véget ért, de érdemes a megfelelő időközönként felülvizsgáltatni az eredményt.

Reméljük, ez segített tisztázni a fogpótlás folyamatát! Ha további kérdései vannak, vagy konkrétabb információra van szüksége egy adott típusú fogpótlásról, keresse fogászatunkat az alábbi elérhetőségeink egyikén.

A fogpótlás menete különböző fogpótlási típusok esetében

A fogpótlás típusai nagyon sokszínűek.  A fogpótlás során használt anyagok nagymértékben függnek a pótlás típusától, az esztétikai igényektől, a funkcionalitástól, és természetesen az fogpótlás áraktól is. Például a porcelán fogpótlás nagyon népszerű választás, különösen koronák és hidak esetén, mivel színe és fénye hasonló a természetes fogakhoz. Porcelánból készülhetnek teljes kerámia koronák vagy porcelán bevonatú fém koronák is. A Lévai Dental Fogászaton a legjobb minőségű anyagokat használjuk, a Nobel Biocare és a Denti System anyagai nemcsak több tesztelésen estek át, hanem az eddigi alkalmazásuk is azt mutatja, hogy rendkívül időtálló.

Fogpótlás menete több fog hiánya esetében

Nemcsak egy, hanem több fogat is hatékonyan lehet pótolni a legújabb fogászati módszerekkel. Több fogpótlás menete az alábbiak szerint történhet a különböző módszerekkel.

• Hidak: Ha több szomszédos fog hiányzik, egy híd lehet megoldás. A híd általában két vagy több koronából áll, amelyeket a hiányzó fogak helyére illesztenek, és a mellette lévő egészséges fogakhoz rögzítenek. Ezek a támogató fogak kapnak egy-egy koronát, amelyek között a pótlások helyezkednek el.
  • Részleges kivehető fogsorok: Ezeket akkor alkalmazzák, amikor a páciensnek több fog hiányzik, de nem szükséges teljes fogsor. A részleges fogsorok fém vagy műanyag vázzal készülnek, amelyre műfogak vannak rögzítve, és kapcsokkal illeszkednek a meglévő fogakhoz.
  • Teljes fogsorok: Ha valaki elvesztette az összes fogát egy állcsontban, teljes fogsorokkal pótolhatók. Ezek a kivehető fogsorok az egész állcsontot befedik, és vákuum vagy ragasztó segítségével tartanak.
  • Fogimplantátumok: Implantátumokkal is pótolható egyszerre több fog. Az implantátumok kis titánszegecsek, amelyeket közvetlenül az állcsontba helyeznek, és azok a mesterséges fogak (koronák, hidak) alapját képezik. Az All-on-4 típusú kezelés például négy implantátumra rögzíti az egész állcsontot lefedő pótlást, ami gyors és hatékony megoldás lehet azok számára, akik számos fogat vesztettek el.

Mennyire fájdalmas a fogpótlás menete?

A páciensek gyakran szoronganak a fogászati fájdalmak miatt. Bár a fogpótlás menete egy összetett folyamat, mégis mindent megteszünk, hogy enyhítsük a fájdalmakat. A hatékony érzéstelenítőknek köszönhetően Ön nem fog fájdalmat, maximum egy nagyon kis fájdalmat érezni az egész folyamat során. A legtöbb esetben a fogpótlás nem okoz tartós fájdalmat, és az esetleges kellemetlenségeket a fogorvos előre jelezheti és kezelheti. Íme néhány általános információ erről!

• A fogpótlás menetének fontos része az érzéstelenítés: A fogpótláshoz szükséges beavatkozásokat általában helyi érzéstelenítésben végzik, amely hatékonyan kiküszöböli a fájdalmat a kezelés alatt. Az érzéstelenítésnek köszönhetően a páciensek többsége csak kisebb nyomást vagy mozgást érez.
  • Implantátumok: Ha a fogpótlás menete fogimplantátumok beültetését foglalja magában, a műtét utáni néhány napban enyhe vagy közepes duzzanat, valamint fájdalom tapasztalható, amit általában vény nélküli fájdalomcsillapítókkal lehet kezelni.
  • Koronák és hidak: Amikor koronát vagy hidat helyeznek fel, az érintett területet érzéstelenítik, így a folyamat során általában nem érez fájdalmat. Az érzéstelenítés lejárta után néhány napig érzékenység vagy kisebb fájdalom előfordulhat, amely hamar elmúlik.
  • Kivehető fogsorok: A kivehető fogsorok esetében, különösen az újaknál, az első napokban irritáció vagy kényelmetlenség érezhető, amíg a száj hozzászokik a pótláshoz. Ezt követően a fogsor viselése általában fájdalommentes.
  • Gyógyulás: A gyógyulási időszak alatt előfordulhatnak kisebb fájdalmak, de ezek általában kezelhetők és idővel csökkennek, a fogpótlás menetének ez is a része sajnos.

Szeretne bővebb felvilágosítást kapni a fogpótlás menetével kapcsolatban? A weboldalunkon rengeteg információt megtalál, de személyesen is felteheti kérdéseit tapasztalt kollégánknál. Keressen minket elérhetőségeinken!
KAPCSOLAT